Announcement

Collapse
No announcement yet.

Økonomi tre veis deling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Økonomi tre veis deling

    Hei alle sammen

    Lykkens gudinne har ikke smilt over meg de siste årene, og jeg har endt opp med å omprioritere livet mitt.

    Anlegget er dessverre noe som må nedprioriteres, og tidslinjen blir plutselig til år..

    Denne sommeren ser det ut som om alt jeg har råd til er å sette høytalerne jeg har allerede kjøpt inn i fremdøren, og det som blir problemet da er deling. Jeg har ikke råd til å kjøpe den endelige 4 veis løsningen dette året, så jeg er på jakt etter en midlertidig 3 veis løsning som er ultra billig. Jeg tror jeg skal klare å kunne spandere 2000 kr på delingen, og helst vil jeg at den skal være aktiv og at jeg kan beholde spilleren jeg har nå.

    Om jeg ikke klarer å finne noen regner jeg bare med å kjøpe et passivt filter, og passe på at ingen av høytalerne utsettes for høyt volum..
    [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
    Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

  • #2
    Om jeg ikke husker helt feil så skal det være mulig å oppnå 4-veis deling med Alpine PXE-H650 og fra det store utland har jeg sett den ned i $249 ny (ikke refurb) på Ebay og brukt rundt $150-200, altså fullt mulig å klare komme under 2000,-...

    Hvordan dem sniker seg til 4-veis aktiv på den aner jeg ikke, men tror det ligger noe enten på diymobileaudio eller talkaudio
    /////ALPINE Mobile media solutions
    Lotus by seas
    BR?X German car audio

    Comment


    • #3
      Bare for å gjøre det klart, midlertidig trenger den bare å kunne gi meg 3 veis deling.

      Et irritasjons moment med denne er jo at jeg ikke får brukt lyd på spiller, og må bruke fjernkontrollen til alpine. Ellers ser det ut som en løsning.

      Finnes det flere alternativer?
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

      Comment


      • #4
        Forstår ikke helt hva du mener når du sier du ikke brukt lyd på spiller med denne? Den er jo fremdeles koblet på en linjeutgang på spilleren din, så om du da stiller lyd på spilleren vil lyden fra Alpine'n da endre seg siden linjenivået fra spiller blir lavere. En annen fordel også med en slik løsning er jo at du fremdeles har rear-utgangen på spilleren din så du kan strengt tatt da sette opp 4-veis aktiv deling + rear fill om du vil

        Fjernkontrollen bruker man jo kun til å justere inn greiene èn gang, etter det er det bare å klaske den i hanskerommet og den er vekke til neste gang man skal endre en justering...

        Men om du kun trenger 3-veis og vil oppgradere senere til noe helt annet er vel Rockford sin gamle 3sixty en enkel og billig løsning...

        Lastminute edit: Ser at dynabel har PXE'n liggende nå til 1995,- i nettbutikken med førpris 5995,-
        Last edited by Zettie; 15-06-2011, 11:45.
        /////ALPINE Mobile media solutions
        Lotus by seas
        BR?X German car audio

        Comment


        • #5
          3sixty var et godt valg, siden den kunne være så potensielt billig, men umulig å finne tydeligvis.

          PXE er et valg, men den ligger litt for nærme 2000 grensa mi. Men frister å kjøpe fra norge, så man slipper moms og alt det der jævelskapen.

          Dessuten, til informasjon, vil kjøpe det i norge, slik at jeg har det på døra rimelig med en gang. Vil ha lyd i bilen før jeg drar på ferie i år, selv om jeg ikke skal bestille akkurat nå.
          [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
          Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

          Comment


          • #6
            Vel, om du allerede har nok forsterkerkanaler til 3-veis (2x diskant, 2x midbass + sub) så er jo selvfølgelig ett alternativ å bare bruke delefiltrene på forsterkerne.. Du kan jo ikke tidskorrigere så enkelt da, men det er jo ikke sikkert du trenger det... Om mye av monteringen er gjort bra fra før er det jo mye god lyd å få ut av anlegget bare av det å få delingen riktig og det å få nivåene til å stemme.
            /////ALPINE Mobile media solutions
            Lotus by seas
            BR?X German car audio

            Comment


            • #7
              Sjekk om du får godpris på nye Helix p-dsp. 4-veis deling til 3500kr veil.
              Jonas Tautra
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #8
                http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=13752

                Pent brukt PXA-H701 til en latterlig billig penge....... Så slipper du å kjøpe noe midlertidig har en RUX du kan få billig av meg også, så lukter det plutselig fugl av hele greiene
                VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
                DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
                http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

                Comment


                • #9
                  Den der er solgt
                  Jonas Tautra
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Hifonic View Post
                    Den der er solgt
                    Stemmer det, den er kjøpt :-) Skal inn i arbeidsbilen :-)
                    /////ALPINE Mobile media solutions
                    Lotus by seas
                    BR?X German car audio

                    Comment


                    • #11
                      har en nye 3sixty liggenes får den billigt
                      fusion/audi system xIon/digitals design

                      Comment


                      • #12
                        Hvor billig? Send PM. :P

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har ett Lanzar Vibe delefilter som du kan få veldig billig om du kommer å henter det. Er ett 3veis filter, med slike skrujusteringer på. Skal ikke være svært vanskelig å få montert dette sammen. Jeg kjøpte det i villfarelse for noen år tilbake for en alt for høy pris, og har ikke brukt det selv. Så om du vil, så ta kontakt, så blir vi sikkert enig. Bor i Bardu, så bør være innenfor kjørelengde, siden du selv bor her i Troms.
                          Sture Vedal

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har også delefilter som muliggjør 4-veis deling liggende.
                            http://www.caliber.nl/product_info.p...d51e3007312bbf

                            Den er MEGET lite brukt av meg, hadde den i bilen i 30 minutt under en konkurranse for å få 50dB/okt subsonic filter.
                            Nypris på dette er 2990, men den går VELDIG billig om du vil ha
                            Jonas Tautra
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • #15
                              har vist noe liggandes.
                              http://www.iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=10075

                              denna går for 400,- + frakt

                              Comment

                              Working...
                              X